۱. چندتا فیلد کاری بودن که توی جابینجا دنبالشون گشتم و نتیجهای نگرفتم. برام خیلی جالبه که هیچکس دنبال متخصص بیگ دیتا یا داده کاوی یا درکل هرچیز مربوط به علم داده نیست. جابینجا یه امکان خیلی خوب داره برای این موقعیت. این امکان رو میده که کلمه کلیدی مورد نظر رو بزنی و هروقت که چیزی مربوط به اون منتشر شد روی سایت، بهت ایمیل بده. کپی باشه یا بکر، ایدهی خوبیه و آدم دیگه مجبور نیست که هی خودش چک کنه. الان تقریبن ده روز از قضیه میگذره و من هر روز یکی از این ایمیل ها دریافت میکنم با هفت هشت تا لینک تو هرکدوم. این یه نمونهس:
اینها رو من در ازای کلمهی کلیدی هدوپ\Hadoop دارم دریافت میکنم. رک بگم، افتضاحه. به معنی واقعی کلمه هیچ کمکی نمیکنه. اولین کاری که بعد از این نوشته قراره بکنم اینه که این ایمیل ها رو کنسل کنم.
۲. بدیهیه که اگر من برم و از این امکان استفاده کنم و بگم مثلن شغل های مربوط به پایتون رو برای من بفرست، هر روز چند تا شغل مربوط به دستم بیاد. احتمالن اکثرن برنامه نویس وب بخوان، مسلط به جنگو و فلسک. در بدترین شرایط هم با آگهی استخدام ادمین شبکه مواجه میشم که توی مهارتهای مورد نیاز، یه اشاره جزئی هم به پایتون کرده. این رو همه میبینن و راضیان. اما من الان موقعیت شغلی ای رو میخوام پیدا کنم که هم خود موقعیت کمه، هم متقاضیاش: دقیقن اون جایی که این امکان جالب، کاربردی میشه. اما حاصل اینه که حتی یک مورد از پیشنهاد ها به چیزی که من میخوام مربوط نیست. بدتر از اون: حتی با یه دنیا ارفاق هم نمیشه مثلن کارشناس فروش بیمه رو با چیزی که من دنبالشم ربط داد. حتی تلاش نشده از رزومهی من استفاده بشه برای کشف ربط بین این موقعیت های شغلی و تخصص من. سادهترین کاری که میتونستن بکنن این بود که از توی پروفایل من ببینن که من مردم و بهم حداقل چیزایی رو نشون بدن که مربوط به من میشه. من میتونم کارشناس تولید محتوای خانم باشم؟
۳. مشکل چیه؟ این یه عادت بده که ما فکر کنیم چیزی که برای یه مورد خاص جواب داد، برای همه چیز جواب میده. احتمالن توی تست این فیچر چند تا چیزی که به ذهن خودشون رسیده رو امتحان کردن و از نتیجه راضی بودن و رفتن سراغ کارای دیگهشون. اولین مشکل: تست نکردن درست. دیگه چی؟ کیفیت ایمیلی که توسط ابزار ما فرستاده میشه، نمایندهی کیفیت کار ماست. اوکیه که چیزی مرتبط با تخصص مورد نظر من پیدا نشه. اما فاجعهس که هرجور شده تلاش کنن یه چیزی به من نشون بدن. اون چیزی که از من به عنوان کلمهی کلیدی پرسیدن، توی هیچ کدوم از شغلهای پیشنهادیشون پیدا نمیشه، حتی به صورت بی ربط. مشکل دوم: سطح دقت رو میارن پایین تا مشتری دست خالی نمونه. این خیلی بده. این که اهمیت نمیدن به وقت کاربر و اصلن فکر نمیکنن کسی که برای صرفهجویی توی وقت داره از این امکان استفاده میکنه، احتمالن دوست نداره هر روز ایمیلی بگیره که عملن مزاحمت حساب میشه.
۴. درس اخلاقی: به کیفیت کارتون اهمیت بدین. تناقض تلخیه که چیزی که قراره برای صرفه جویی در وقت استفاده بشه، باعث شه وقت مشتری بیشتر هدر بره.
- به جابینجا ایمیل زدم و این مسئله رو گفتم. چند روزه که جوابی ندادن و با توجه به این نگرش به کار، احتمال این که جواب بدن نزدیک به صفره. اگر جوابی بدن، این مطلب آپدیت میشه.
اولین کسی باشید که یک دیدگاه ارسال میکند.